Irodai étkezés a hétköznapokban

434 Megtekintés

Az irodai munka sokaknak együtt jár az ülőmunkával. A kényszeredett ülő testhelyzet miatt sokak plusz kilókkal küzdenek és akár koncentrációs zavaroktól is szenvednek. Emellett az emésztési problémák is gyakoriak. Van pár olyan dolog, amit ha betartunk, máris sokkal komfortosabban érezzük magunkat a munkahelyünkön.

Nők számára naponta maximum 1800-2400 kalória a megengedett, ami férfiak esetében 2000 és 3200 kalória köz tehető. Ennél többet senkinek sem szabadna elfogyasztania, főleg akkor, ha még ülőmunkát is végez. Az irodai munka egyáltalán nem engedélyezi senki számára sem a testmozgást, sőt egy kényszeredett ülő testhelyzetet vár el minden nap a dolgozóktól. Az ülés miatt nem tudunk elég kalóriát elégetni, így bevinni sem nagyon szabad sokkal többet, mint amit el tudunk majd égetni. Ha több kalóriát viszünk be a megengedettnél, akkor a következő betegségekkel is számolhatunk: cukorbetegség, székrekedés, gerincproblémák, amelyek akár súlyosak is lehetnek, magas vérnyomás, elhízás, látászavar (ez a rengeteg monitor nézéstől lehet), fejfájás. Ezeket a betegségeket el lehet kerülni, ha megfelelően étkezünk az irodában.

Mindig nézzük meg a kalóriatáblázatot, hogy számunkra mennyi az ideális és azt 15-20 százalékkal csökkentsük. Az irodai ebédnél fogyasszunk fél adag köretet már ez is sokat fog jelenteni. Mindig tervezzük meg a másnapi menünket. Minden étkezőben ki van rakva a heti étrend, így ez biztosan nem lesz nehéz. Ha mi magunknak főzünk, akkor is változatosan válogassuk össze az étrendünket. Együnk megfelelő mennyiségű rostot, amely kizárja majd a székrekedés lehetőségét. A rostban gazdag étkezés emellett segíti a vércukorszint kordában tartását is. Csökkentsük le minimálisra a keményítőtartalmú ételek bevitelét, hiszen azok elhízást okozhatnak. Amennyiben időnk engedi, ebédidőben tegyünk egy rövid sétát, még ha az 5 perces, akkor is sokat fog segíteni. Az asztalra mindig tegyünk ki egy literes vizet, hiszen az ülőmunkánál is fontos a megfelelő folyadékfogyasztás. A megfelelő étkezés mellett ne feledkezzünk meg a vitaminok szedéséről sem, amely főleg a téli időszakban kifejezetten ajánlott.


Kommentelni itt lehet!

Az email címe nem fog látszódni.


*