Mennyi folyadékot igyunk naponta?

508 Megtekintés

Ha súlyvesztésről és egészséges életmódról van szó, akkor legtöbben azonnal az étkezésre és az edzésre szoktunk gondolni. Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy a folyadékbevitel szintén fontos szerepet játszik mind a fogyásban, mind az életmódváltásban. De mégis mennyi folyadékot igyunk naponta? Milyen italokat érdemes előnyben részesíteni, s melyekkel ártunk többet, mint amennyit használnánk? Cikkünkben e kérdéseknek igyekszünk a végére járni.

A víz nélkülözhetetlen!

A felnőtt szervezet 75 százalékát víz alkotja, tehát kétség sem férhet hozzá, hogy az egészség megőrzése érdekében nélkülözhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel. A tartósan dehidratált állapot nem csak rossz közérzetet okoz, de számos betegség kiváltó oka is lehet. Ha erős szívdobogás-érzést tapasztalunk, fáj a fejünk, szédülünk időnként, vagy általános energiahiány jellemzi mindennapjainkat, akkor érdemes többet inni a nap folyamán. Gyakran már egy pohár víz is segíthet, nem kell azonnal fájdalomcsillapító után nyúlni. Amennyiben nem figyelünk az ivásra, úgy hosszú távon vesekövesség, szív-és érrendszeri panaszok jelentkezhetnek, de az elhízásnak és a puffadásnak is nagyobb az esélye.

Legjobb a víz!

A boltok polcain több száz üdítő, ízesített víz és egyéb csodaital sorakozik. Folyadékpótlás kapcsán azonban a legjobb választásnak a tiszta víz bizonyul. Fogyaszthatunk ásványvizet, de a víztisztítóval szűrt csapvíz is megállja a helyét a pohárban. A cukorral, édesítőkkel és mesterséges aromákkal gazdagított üdítők helyett inkább készítsünk magunk frissen facsart gyümölcslevet, zöldturmixot, melyek akár étkezés helyett is ajánlottak. S hogy mennyi folyadékot igyunk naponta? Alapesetben minden húsz testsúly kilogramm után egy liter folyadék javasolt. Tehát egy hatvan kilós embernek három literre van szüksége teste optimális működéséhez.

Alkohol és koffein? Óvatosan velük!

Ugyan a mérsékelt kávéfogyasztás hasznos is lehet az anyagcsere felpörgetésének szempontjából, de a manapság nagyon divatos energiaitalokat inkább hagyjuk az üzletekben. Kávézás után pótoljuk a folyadékot, ugyanis koffein erős vízhajtó hatással rendelkezik. Nincs ez másként az alkohol esetében sem, melyet azonban nem csak emiatt érdemes kerülni, vagy fogyasztását csak alkalmakra szorítani. Mindennapjaink során ügyeljünk arra, hogy mennyi folyadékot igyunk naponta, hiszen ezen energikusságunk, jó közérzetünk és persze általános egészségi állapotunk múlik.


Kommentelni itt lehet!

Az email címe nem fog látszódni.


*