Milyen az ideális nyári gumi profilmélység?
3 176 Megtekintés
A biztonságos közlekedés alapfeltétele, hogy olyan gépjárművel guruljon az utakra, amely minden szempontból megfelel az előírásoknak. Nem csak a műszaki állapot, hanem az abroncsok esetében is kiemelt jelentőséggel bír az odafigyelés, a karbantartás. A Taylor gumi és a HVG-ben nyilatkozó Continental tanácsadója szerint az ideális profilmélység a nyári abroncsok esetében 2,5-3 mm, s ekkor mindenképpen javasolt a csere.
A hatósági előírások ennél alacsonyabban határozzák meg a minimális profilmélységet, ám ez korántsem azt jelenti, hogy az utolsó percig várni kellene a cserével. Személygépkocsik esetében 1,6 mm-ben jelölték meg azt a kopást, mellyel már nem szabad az utakra gurulni. Persze igaz az, hogy a futófelület már ezt megközelítő kopás esetében sem tesz eleget a felé támasztott követelményeknek.
Érdemes tehát rendszeresen ellenőrizni a gumik kopottságát, ezt egyszerűen megteheti, hiszen a gyártók segítséget nyújtanak ehhez a feltüntetett TWI felirattal, valamint a barázdák között elhelyezkedő kopásjelzőkkel. A kopott nyári gumik kifejezetten balesetveszélyesek, ugyanis nedves körülmények között a fékút akár duplájára is nőhet, hogy az aquaplaning elleni nem éppen kielégítő védelemről, a megfelelő tapadásról, és a vízelvezetésről már ne is beszéljünk.
Amennyiben nem engedheti meg magának az új abroncs vásárlását, és a használt mellett dönt, mindenképpen ellenőrizze a kopást, de szenteljen figyelmet a gumi esetleges felületi sérüléseire, a szálszakadásra utaló kidudorodásokra, és természetesen a gyártási évre is. A biztonságos közlekedés nem csak a körültekintő vezetésen múlik, hanem a gépjármű felkészítettségén is!
Kommentelni itt lehet!