Növekszik a gyógytorna kezelések száma Budapesten

97 Megtekintés

Az egészségmegőrzés érdekében az életmód kiemelt jelentőséggel bír. A súlyfelesleg minden korábbinál többeket érint, és ha ez mozgásszegény életmóddal társul, az komoly egészségügyi kockázatokat hordoz magában. A nap ülőmunka is hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen fordulnak gyógytornászhoz napjainkban. A megfelelő mozgásterápiával nem csak a sokakat érintő hát-és derékfájás szüntethető meg, hanem a nyak és a gerinc fájdalmai is.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az ülő munkavégzés csak látszólag kényelmes, ugyanis nagyon sok egészségügyi veszélyt hordoz magában. Az irodai munka, a számítógép előtt töltött órák egyaránt hatással vannak a közérzetre, és mozgásszervi panaszokhoz járulnak hozzá. Nem ritka, hogy sokan a munka utáni szabadidőben is a passzív pihenést választják, ez pedig elhízáshoz és a térd, a boka fájdalmaihoz is vezethetnek.

Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy nem mindegy, miként kezdjük el a mozgást. Különösen igaz ez akkor, ha súlyfelesleggel rendelkezünk vagy éppen utoljára az általános iskolában mozogtunk. A nem megfelelő terhelésnek akár sérülések is lehetnek a következményei. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a térdfájás és az ízületi gyulladás hátterében korábbi sérülések, túlerőltetések éppen úgy állhatnak, mint a súlyfelesleg jelentette teher. Minden egyes plusz kiló jelentős terhet jelent az ízületek számára, ami akár állandósuló fájdalom formájában is megjelenhet.

A szakemberek egyöntetűen az életmódváltást javasolják, melynek a rendszeres mozgás és az étkezési szokások megváltoztatása is szerves részét képezi. A gyógytornász közreműködésével elsajátítható azok a gyakorlatok, melyeket akár otthon is el lehet végezni a mozgásszervek egészségégnek érdekében. Már akár egy tízalkalmas gyógytorna is nagymértékben hozzájárulhat a fájdalmak megszüntetésében, ez pedig az életminőséget illetően korántsem elhanyagolható.

Napjaink munkavállalója sokkal nagyobb kényelemben töltheti munkaidejét, mint évszázadokkal ezelőtt. Mindez azonban magával hozta azokat a civilizációs megbetegedéseket, melyek között élen jár a hát-és derékfájás. Fontos, hogy legalább félóránként felálljunk a számítógép elől, mozogjunk kicsit, és szabadidőnkben is az aktív kikapcsolódási formákat részesítsük előnyben. Mindez a megfelelő gyógytornával kombinálva fájdalommentességet hozhat.


Kommentelni itt lehet!

Az email címe nem fog látszódni.


*